دلقک ماهی

دلقک ماهی

دلقک ماهی جزو جانداران آبزی آب شور محسوب میشود که دارای همزیستی با برخی از شقایق های دریایی است. این صورت لزوم میتواند جنس اندام جنسی خود را تغییر دهد.

آشنایی دلقک ماهی

یکی از ماهیهای موردپسند اکثر اشخاص علاقه مند به جانداران آبزی دلقک ماهی میباشد. علت نامگذاری دلقک ماهی ، شباهت طیف رنگی آن به دلقک ها میباشد.

این ماهی ، نوعی ماهی آب شور که جزو گروه شقایق ماهیان محسوب میشود. این گونه از ماهی ها بطور حدودی دارای (۲۸) زیرگونه است.

نام دیگر این ماهی ، شقایق ماهی است که علت نامگذاری آن امکان همزیستی با شقایق دریایی میباشد. همزیستی بیانگر امکان زندگی (۲) یا چندین گونه مختلف جاندار زنده در کنار یکدیگر است.

دلقک ماهی
دلقک ماهی

همزیستی

در صورت پرورش این ماهی ، امکان نگهداری شقایق در آکواریوم کار سختی است. البته وجود شقایق های دریایی در آکواریوم جهت همزیستی با ماهی ضرورتی ندارد. در صورت تهیه شقایق دریایی درون آکواریوم ، بایستی اقدام به تهیه شقایق هایی سازگار با این گونه ماهی کنید.

رابطه همزیستی میان دلقک ماهی و شقایق دریایی جزو رابطه های سودمند برای (۲) گونه مختلف است. چون همزیستی آن ها سبب محافظت شقایق دریایی از ماهی مذکور در برابر جانداران آبزی شکارچی و هم وجود دلقک ماهی در کنار و نزدیکی شقایق سبب جذب جاندارانی آبزی دیگر و تغذیه شقایق میگردد.

دلقک ماهی
دلقک ماهی

تغذیه

این گونه از ماهی ها جزو جانداران آبزی همه چیز خوار محسوب میشوند.

تغذیه آن ها با مصرف میگو ، ماهی مرکب ، برخی از صدف ها ، مواد گیاهی به علاوه جلبک های متفاوت صورت میگیرد.

تغییر جنسیت دلقک ماهی

در واقع این گونه از ماهی ها در ابتدای تولد هم دارای اندام جنسی نر و هم اندام جنسی ماده هستند. اما اندام جنسی نر آن ها زودتر از اندام جنسی ماده بالغ میگردد. در صورت لزوم این گونه از ماهی ها قادر به تغییر جنسیت خود میباشند. چرخه زیستی این گونه از ماهیها در گروه هایی است که فقط دارای (۲) عدد دلقک ماهی بالغ میباشد. از آن (۲) ماهی بالغ یکی دارای جنس نر و دیگری دارای جنس ماده است. و اکثر ماهی های موجود نابالغ در گروه جنس ثابتی باهم دارند.

در صورت مرگ ماهی بالغ ماده ، ماهی نر بالغ تغییر جنسیت میدهد و به جنس ماده تبدیل میشود. این ماهی ماده ، بزرگترین ماهی نر موجود در گروه را بعنوان جفت خود انتخاب میکند.

تغییر جنسیت دلقک ماهی
تغییر جنسیت دلقک ماهی
کلیه حقوق این سایت متعلق به مجموعه آبزیان میباشد. طراح : یاسر عباس نیا
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.