ماهی مناسب آکواریوم

ماهی مناسب آکواریوم

پرورش دهندگان جانداران آبزی ، باید اقدام به خریداری ماهی مناسب آکواریوم خود کنند. ماهی ها باید با سایر گونه های دیگر موجود در آکواریوم سازگار باشند.

چه نوع ماهی ای مناسب آکواریوم است؟

در صورتیکه آکواریوم ماهی های پرورشی و زینتی خود را به تازگی راه اندازی کرده اید ، بایستی اقدام به خریداری ماهی مناسب کنید.

دقت کنید ، افزودن ماهی های زیاد در مدت زمانی واحد به علاوه افزودن ماهی های نامناسب به آکواریوم جزو (۲) عامل رایج نابودی آکواریوم است.

در صورتیکه این دوره افزودن ماهی اولین دوره ماهی دار کردن اکواریوم شما میباشد ، بایستی ماهی از مقاومت خاصی جهت تحمل شرایط منبع آبی برخوردار باشد. تا حدالامکان از خریداری گونه های تهاجمی ماهی خودداری کنید.

سایت آبزیان در ادامه مطلب به معرفی چندین گونه ی ماهی آکواریوم میپردازد.

ماهی مناسب آکواریوم
ماهی مناسب آکواریوم

ماهی راسبورا مناسب آکواریوم های خانگی

این گونه از ماهی یا رازبورا جزو گونه های آرام میباشد و نگهداری آن با سایر ماهی های دیگر دشواری ندارد.

نگهداری این ماهی بصورت گروه های (۱۰_۸) عددی سبب بهره وری مطلوب آنان میشود. این گونه از جانداران آبزی تخم ریزی خود را در زیر پوشش گیاهی انجام میدهند.

پرورش دهندگان ماهی راسبورا بایستی در هنگام تخم ریزی آن ها اقدام به جداسازی تخم ها از ماهی های بالغ کنند.

ماهی راسبورا مناسب آکواریوم های خانگی
ماهی راسبورا مناسب آکواریوم های خانگی

ماهی تترا بیوه سیاه

گونه تترا بیوه سیاه یکی دیگر از گونه های مناسب ماهی های آکواریومی میباشند. نگهداری آن ها بصورت گروه های (۴) عددی یا بیشتر منجر به عملکرد مطلوب آنان میگردد.

بدن این گونه از ماهی ها مقاومت خاصی با سطوح آمونیاک و نیترات موجود در آب دارد. تغذیه این گونه از ماهی ها با مصرف میگوی آب نمک ، کک آبی به علاوه توبیفکس(نوعی جانور) صورت میگیرد.

ماهی تترا بیوه سیاه
ماهی تترا بیوه سیاه

ماهی قرمز مناسب آکواریوم

این گونه از ماهی های قرمز برای آکواریوم های آب سرد مناسب است ، دقت کنید کاهش سطح کیفی آب منجر به کاهش میزان طول عمر این گونه از جانداران آبزی میشود.

نگهداری این ماهی مستلزم وجود بخاری های آکواریومی به علاوه روشنایی زیاد نمیباشد. البته این گونه از ماهی ها ، فضولات زیادی تولید میکنند. بنابراین نگهداری آن ها نیازمند وجود سیستم های فیلتر مناسب جهت پاکسازی آکواریوم از ضایعات است.

ماهی قرمز مناسب آکواریوم
ماهی قرمز مناسب آکواریوم

ماهی سیچلاید مناسب آکواریوم های خانگی

در صورتیکه سایز آکواریوم شما کوچک است ، گونه های سیچلاید جزو گونه های مناسب جهت پرورش در آن میباشد.

نگهداری جنس نر و ماده سیچلاید سبب تولید مثل و تکثیر آنان میگردد. این گونه از ماهی ها پس از تخم ریزی مراقبت فراوانی از تخم های خود به عمل می آورند. حتی امکان دارد جهت حفظ ایمنی تخم های خود را به نقاط مختلف آکواریوم منتقل کنند.

ماهی سیچلاید مناسب آکواریوم های خانگی
ماهی سیچلاید مناسب آکواریوم های خانگی

پلکوس

ماهی پلکوس جزو ماهی های جلبک خوار میباشند که جهت تغذیه جلبک ها و کاهش آن ها کارآمد میباشند.

دقت کنید ، پس از (۳_۲) هفته از راه اندازی آکواریوم این گونه از ماهی را به آکواریوم اضافه کنید. چون افزودن پلکوس ها در همان مدت زمان اولیه راه اندازی آکواریوم که فاقد وجود جلبک است ، موجب میشود که آن ها از مواد غذایی ماهی ها تغذیه کنند و پس از رویش جلبک ها دیگر تمایلی به تغذیه از آنان نداشته باشند.

کلیه حقوق این سایت متعلق به مجموعه آبزیان میباشد. طراح : یاسر عباس نیا
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.