پرورش ماهی داریان

پرورش ماهی داریان

پرورش ماهی داریان ، جزو مجموعه های جانداران آبزی قدیمی در غرب کشور ایران محسوب میشود. در این مطلب قصد بیان نحوه استارت این آبزی پروری را داریم.

استارت پرورش ماهی داریان

شخصی کارآفرین به نام جناب آقای عنایت رضایی در روستای داریان هورامان شروع به پرورش ماهی های سردآبی همچون قزل آلا کرده است. این شخص تلاشگر جزو ساکنین همین روستای داریان میباشد.

این کارآفرین در ابتدا مشغول به فعالیت ماهیگیری بوده که طی اتفاقاتی با یکی از مسئولین شیلات گفتگو میکند و فرد مسئول به وی پیشنهاد احداث مزرعه پرورشی ماهی را میدهد.

جناب رضایی با پذیرش این پیشنهاد جهت برآورد و دستیابی آن پس از مراجعه و آموزش به جهاد کشاورزی ، در سال (۱۳۷۴) اقدام به احداث مزرعه پرورش ماهی میکند.

این شخص پس از شناخت چگونگی فعالیت در این زمینه ، نسبت به اطرافیان خود احساس مسئولیت میکند و این کار را به آنان پیشنهاد میدهد و همچنین برخی از آنان نیز اقدام به احداث مزرعه پرروش ماهی میکنند.

دقت کنید ، این فرد در توسعه پرورش جانداران آبزی و معرفی آن به افراد و حتی اشخاص ساکن در روستاهای سایر شهرستان ها تاثیر بسزایی داشت.

پرورش ماهی داریان
پرورش ماهی داریان

تاسیس تعاونی پرورش ماهی داریان

پس از استقبال افراد ، تمایل و شوق آقای رضایی در پرورش جانداران آبزی روستای داریان ، اقدام به تاسیس تعاونی پرورش ماهی سرچشمه داریان کردند. این تعاونی متشکل از (۵۴) نفر افراد سهیم در (۳۶) مزرعه پرورشی دارای فعالیت پرورش ماهی های سردآبی علی الخصوص ماهی قزل آلا میباشد.

این مجموعه جزو تعاونی های بزرگ مردمی متمایز موجود در استان کرمانشاه است. این تعاونی سبب اشتغالزایی بیشتر از (۸۰) نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم شد.

مزارع داریان نیز یکی از مکان های برجسته در گردشگری کشور ایران محسوب میشود.

پرورش ماهی داریان
پرورش ماهی داریان

چگونگی انجام فعالیت

مدیریت مزارع پرورش ماهی داریان ، بصورت انفرادی و اجرای تصمیمات آن بصورت مشاوره های گروهی انجام سپس در دستور کار قرار میگیرد.

انجام تصمیمات بصورت گروهی و جمعی همچنین نحوه مدیریت آن ها سبب همیاری ، توسعه و ترفیعات بسزایی شده است.

مزارع پرورش ماهی به صورت انفرادی مدیریت شده و درقالب تعاونی تصمیمات اجرائی با اجماع و مشاوره در دستور کار قرار میگیرد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به مجموعه آبزیان میباشد. طراح : یاسر عباس نیا
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.