ماهی آمور

ماهی آمور/فروشگاه آنلاین آبزیان

ماهی آمور ، نوعی دیگر از کپور ماهیان است که جزو جانداران آب شیرین محسوب میشود. علت افزایش میزان پرورش آمور به علت رشد مناسب و امکان تکثیر مصنوعی آن است.

آشنایی مختصر با ماهی آمور

ماهی آمور ، جزو جانداران آبزی آب شیرین از خانواده کپور ماهیان است. تغذیه این ماهی از مواد غذایی گیاهی صورت میگیرد ، بنابراین گیاهخوار محسوب میشود.

علت رایجیت پرورش آن توسط پرورش دهندگان جانداران آبزی شامل سطح کیفی مرغوب گوشت آمور ، رشد سریع ، امکان تکثیر مصنوعی آن ، پذیرش مواد غذایی دستی به علاوه قابلیت علوفه زدایی آن در برخی از منابع آبی است.

زیستگاه :

▪محل زندگی این ماهی در سیبری کشور روسیه به علاوه رودخانه آمور چین میباشد.

سن بلوغ جنسی :

▪در صورت وجود جنس نر ماهی آمور در مکان های برخوردار از شرایط آب و هوایی گرم و معتدل ، در بازه ی سنی (۳_۲) سالگی و جنس ماده ی آن در بازه ی سنی (۴_۳) سالگی به بلوغ جنسی میرسند.

میزان وزن :

▪در صورتیکه شرایط زیستی و تغذیه ای ماهی مطلوب باشد ، وزن آن میتواند تا (۴_۳) کیلوگرم برسد.

نحوه تغذیه :

▪تغذیه ماهی آمور در ابتدای تولد از مصرف پلانکتون های جانوری ، گیاهی به علاوه جلبک های ساده سبز رنگ ، سپس با افزایش سن و رشد از گیاهان آلی مصرف میکند.

ماهی آمور
ماهی آمور

نحوه تخم ریزی

بطور طبیعی این ماهی به میزان (۸۰۰۰۰_۶۰۰۰۰) عدد تخم به ازای هر کیلوگرم وزن جنس ماده ماهی مذکور ، تخم گذاری میکند.

این ماهی مذکور از کپور ماهیان بصورت دسته جمعی در جریان های رودخانه ای آب ها ، اقدام به تخم ریزی میکند.

میزان قطر این تخم ها پس از خروج از بدن ماهی آمور ، به میزان (۵_۴) برابر افزایش پیدا میکنند. تخم ها برخوردار از حالتی غیرچسبنده میباشند و پس از ورود به آب ، در آن معلق و شناور میگردند.

پس از ورود تخم ها به درون آب و گذشت تقریبی (۲_۱/۵) روز ، رهاسازی لارو ها از تخم صورت میگیرد. سپس تغذیه لاروها پس از گذشت (۴_۳) روز استارت میخورد.

ماهی آمور
ماهی آمور
کلیه حقوق این سایت متعلق به مجموعه آبزیان میباشد. طراح : یاسر عباس نیا
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.