پرورش ماهی در خانه

پرورش ماهی در خانه

پرورش ماهی هایی همچون زینتی ، قزل آلا ، کپور و خاویار به علت سازگاری با تغییرات عوامل مختلف در خانه میسر میباشد. یکی از مزایای این نوع پرورش عدم نیاز به مجوزقانونی است.

پرورش ماهی های مختلف در خانه

ماهی های مختلفی را همچون ماهی های زینتی ، قزل آلا ، کپور و خاویار را به دلایلی میتوان در خانه پروراند و از آن طریق درآمد کسب کرد.

ماهی های زینتی :

پرورش ماهی های زینتی به دلیل راه اندازی آسان آن در منزل میسر است. از مزایای پرورش ماهی زینتی میتوان به عدم وابستگی آن به فصل خاصی اشاره کرد.

قزل آلا :

ماهی قزل آلا را میتوان به علت عدم حساسیت و در نتیجه سازگاری با تغییرات دمایی و میزان اکسیژن در محیط خانه پرورش داد. پرورش این گونه از ماهی به دلیل هزینه کم و سودآوری آن دارای ارجعیت بر پرورش سایر گونه ها میباشد.

کپور :

ماهی کپور جزو گونه های گرمآبی آبزی مهم در صنعت شیلات و آبزی پروری است که اکثرا توسط پرورش دهندگان جانداران آبزی در زمره ماهی های پرورشی قرار میگیرد.

خاویار :

پرورش ماهی خاویار در خانه به علت ارزش غذایی آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. از دانه ماهی خاویار به علت خواص تقویتی و درمانی آن به عنوان مروارید سیاه یاد میکنند.

پرورش ماهی در خانه
پرورش ماهی در خانه

مزایا

دقت کنید ، پرورش ماهی با سرمایه ای ناچیز و ریسک و خطری کم در خانه سبب تولید ارگانیک ماهی دچار به آلودگی و عوامل بیماری زای کمتر میشود.

علاوه بر این موارد ، شما با راه اندازی این کسب و کار در منزل میتوانید با بازه ی زمانی دلخواه و منطبق با شرایط شما در طول سال بدون نیاز به مجوز و مراحل قانونی مشغول به کار شوید.

چون منزل دارای فضایی کوچکتر نسبت به استخرهای مخصوص پرورش ماهی میباشد ، ماهی ها دارای میزان رشد بیشتری با حداقل مواد غذایی میباشند.

از دیگر مزایای پرورش جانداران آبزی در منزل میتوان به اشتغالزایی برای خانواده ، منبع درآمد به عنوان شغل دوم پرورش دهنده ، توانایی مصرف شخصی از ماهی به علاوه بازنشستگی اختیاری اشاره کرد.

پرورش ماهی در خانه
پرورش ماهی در خانه
کلیه حقوق این سایت متعلق به مجموعه آبزیان میباشد. طراح : یاسر عباس نیا
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.